Walking the line.

Het is mijn natuur om een aantal dingen gewoon uit te proberen. Waarom dat zo is ligt ergens in mijn ‘geentjes’…ik denk er verder niet veel over na. Wat is het patroon van mijn handelen ?

  1. Slapen

  2. Ideeën genereren

  3. Uitwerken

  4. Hé ho hupsakee..de wijde wereld in

  5. Op mijn bek gaan / succesvol zijn

  6. Balen / genieten

Wat heb ik de laatste tijd weer ondernomen met in het achterhoofd ‘klinkt het niet dan bots het maar’…Mmm..Mijn cursus carrosseriehersteller ben ik uit passie voor de ‘voiture’ begonnen. Niet wetende of het te combineren viel met een gezin, job en fotografie. Het lukt wonderwel nog steeds. De babysit moet regelmatig van stal gehaald worden, maar die doen het dan ook voor het geld. Dus geen rancunes of frustraties daar…

Tweede ‘risicovolle’ ondernemen was de aanschaf van een Citroën GSA van 1984 waarmee ik elke dag naar het werk kom. Het ding had al een hele tijd niet gereden, maar tot nu toe heb ik enkel zijn motor wat moeten laten afstellen. Elke morgen kucht hij zich in gang en pruttelt hij de eerste kilometers richting Nike. Lots of fun !

medium_gsa_mean_machine.jpg
Ten derde heb ik op het werk een nieuwsbrief gelanceerd…dé uitdaging tot nu toe binnen mijn huidige job. Waarom dat zo is ? Wel simpel…enkel en alleen naar aanleiding van de vele coachings en counsellings had ik het gevoel dat een nieuwsbrief kon bijdragen tot kennisoverdracht en directe communicatie met mijn ‘doelgroep’

Onderwerpen had ik genoeg. Kwamen ze niet van de coaches zelf, dan had ik wel ergens een idee om op papier te zetten. Enfin, na wat heen en weer geklungel met de lay out kon ik uiteindelijk de brief versturen. De reacties waren verdeeld. 80% van de doelgroep had géén tijd gehad om het ding te lezen. Tegenslag ? Neen ! Ik kon dit verwachten. De meeste collega´s hebben quasie geen tijd om dit te lezen (commitment ?).

Ondertussen is de derde nieuwsbrief de deur uit en de reacties (positieve) druppelen binnen. Er komen vragen van coaches naar aanleiding van de nieuwsbrief, en andere coaches willen dan weer mensen contacteren die als onderwerp dienden voor de nieuwsbrief. Namelijk een team van mensen die een diversiteitsoefening hadden opgezet en deze met succes hebben afgerond dienen als inspirerend voorbeeld voor de collega´s…

Mission accomplisched ?! Nog niet, maar ik zit op schema…mijn agenda wat namelijk mensen met elkaar in contact brengen via een nieuwsbrief, naast het uitwisselen van kennis…

I am walking the line ! My line…!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers liken dit: